onsdag, november 10, 2010

Årets fjantskalle:

- Hej Nena, grattis till utnämnelsen!

-Tackar tackar!

-Hur känns det?

-Jo, det känns ganska bra. Som att få vifta runt ordentligt med klubban i innebandy ungefär.

-Vad har du haft för dig denna speciella dag då? Har du firat?

-Låt mig se nu..jag gick ut och traskade i snömodden imorse.
60 minuter av pulsande, det var skönt.
Sen kom jag hem och storstädade, rensade undan halloweenpynt och så, dammade..moppade..sånt dääärnt du vet. Ja sen körde jag pilates i 40 minuter. Och duschade. Ja det var väl det.

-Så det blir inget firande?

-Vi får se när kärleken kommer hem. Kanske att vi tar på oss grismaskerna och smetar in oss i olja. Virar in oss i gladpack. Ålar runt som maskar på golvet. Gnider oss mot varandra. Utstöter läten.

-Jaha..eller...oj...jaså?

-Nej, jag skojade bara. Vi ska nog käka något gott. Se en film. Ha sex.

-Jahaja...så det kan vara. Ja...tack för intervjun då.

- Lugnt dä!

***************

Och vad lärde vi oss av det här barn?
Vad var sensomoralen?

Jo att Nena har tränat i över en och en halv timma idag.
Och städat massor.
Duktig Nena!
Nu säger vi det alla tillsammans: "Duktig Nena!"

Inga kommentarer: