tisdag, november 16, 2010

Den nya, förbättrade generationen.

Siri: Jag tycker det är så dumt att killar inte har mer rosa, lila och muffins. Och att tjejer inte får kläder med spiderman och sånt på. Och att affären har skyltar där det står "killstorlekar" och "flickstorlekar", de borde blanda alla så att man får ta precis vad man vill ha. Det finns ju många barn som vill ha olika!
När jag blir stor ska jag ändra det, för vad kan ett litet barn som jag ändra?

Jag: Ett barn kanske inte kan ändra mycket, men om alla barn protesterade skulle de vara tvungna att lyssna.

Siri: Åh, då ska jag säga till alla barn jag känner!


Hört på Bolibompa:

Vuxen: Vill du ha en fru?

Barn: Näe.

V: Varför inte?

B: Nä men jag gillar att leva ensam och göra sånt man inte kan göra när man har hustru. Som att köpa chips varje dag och äta dem på måndagarna.

Inga kommentarer: